Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cityringen lukker i to uger (Generelt)

af Bongo-Anders, 14/12 2019, 00:20 (1592 dage siden) @ mikedk2100

Så er det tid til Metrobusser

Cityringen lukkes ned i to uger: https://www.berlingske.dk/samfund/cityringen-lukkes-ned-i-to-uger-i-januar-paa-grund-af...


Jeg kan nu ikke mindes, at Metroen før har meldt ud, at det ville kræve en så kraftig serviceforringelse, for at koble Nordhavn på.

Men så kan vi jo forberede os på 2 ugers totallukning af M3 og M4 i 2024 inden metroen forlænges til Ny Ellebjerg.

Nu ved jeg godt at du siger det i sjovt, men jeg kan ikke lade være med at notere at afgreningen til Sydhavnslinien sådan set er sat i drift. Den kobler jo på cityringen ude ved CMT og ikke inde på selve ringen, som Nordhavn metroen gør.

Plus det faktum at M4 jo sådan set vil have været i drift i 4 år på det tidspunkt, og ikke burde kræve en software opdatering bare for at koble nogle stationer på.

Selvfølgelig kan det skabe noget bøvl for de toge der skal ude og vende CMT men inde på selve ringen tror jeg ikke man kommer til at mærke det store.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere
ContecRail

Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak