Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Cityringen lukker i to uger (Generelt)

af mikedk2100, 14/12 2019, 08:04 (1567 dage siden) @ Bongo-Anders

Nu ved jeg godt at du siger det i sjovt, men jeg kan ikke lade være med at notere at afgreningen til Sydhavnslinien sådan set er sat i drift. Den kobler jo på cityringen ude ved CMT og ikke inde på selve ringen, som Nordhavn metroen gør.

Plus det faktum at M4 jo sådan set vil have været i drift i 4 år på det tidspunkt, og ikke burde kræve en software opdatering bare for at koble nogle stationer på.

Selvfølgelig kan det skabe noget bøvl for de toge der skal ude og vende CMT men inde på selve ringen tror jeg ikke man kommer til at mærke det store.

Nej det var faktisk ikke skrevet i sjov. Nu ved jeg så ikke helt, om de lukker hele Cityringen pga softwareopdatering eller pga at Nordhavnsmetroen skal kobles på.

Er det på grund af Nordhavnsmetroen, så må logikken være, at når man er nødt til at lukke hele Cityringen, istedet for blot strækningen mellem Trianglen og Østerport (evt Marmorkirken), så kan man heller ikke bare koble Sydhavnslinjen på Cityringen, uden at lukke hele Cityringen ned - uanset, hvor Sydhavnslinjen kobles på.

Er det pga softwareopdatering, jamen så må der nødvendigvis også komme en softwareopdatering med tilhørende testkørsler, når Sydhavnslinjen skal kobles på i 2024.

Medmindre altså, at det er rent sjusk fra Metroens side. At denne softwareopdatering gælder for både Nord- og Sydhavnslinjen og derfor burde være indført FØR Cityringen overhovedet åbnede. Det får man selvfølgelig ingen ansvarlige til at sige højt.

I det hele taget virker det amatøragtigt, at man her 2½ måned efter åbningen, pludselig melder ud, at man er nødt til at lukke hele Cityringen i 2 uger, blot 3½ måned efter åbningen. At man så yderligere undlader at gøre det i uge 7 og 8 (hvor der er Vinterferie), er dybt uprofessionelt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

DSB K511 1

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak