Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af SFJ, søndag 15. december, 2019, 00:14 (356 dage siden) @ mpp

Uden at kende projektets fakta ret godt (tekniske aspekter, pris/gevinst) tænker jeg, at vendesporet stadig har de nogle fordele uanset om det ville kunne lade sig gøre at vende flere tog på Østerport eller ej:
- Et mere robust system, hvis der altså kommer mere kapacitet i røret uden at man straks bruger kapaciteten på flere løb
- Nemmere genopretning ved driftsforstyrrelser. Her er S-tog jo også mere kompliceret end metro som jo er frekvensbaseret og er et meget homogent system i modsætning til S-tog
- Bedre match mellem udbud og efterspørgsel, hvis altså et stort antal rejsende skifter til metro på Vanløse/Flintholm - Så er det jo dårlig udnyttelse af materiel at køre "ekstra" Carlsberg - Østerport

Mvh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Hectorrail

DSB plakat 1950

DSB plakat 1950
DSB plakat 1950 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen