Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af KKLD, 15/12 2019, 01:27 (1593 dage siden) @ steenth

- Bedre match mellem udbud og efterspørgsel, hvis altså et stort antal rejsende skifter til metro på Vanløse/Flintholm - Så er det jo dårlig udnyttelse af materiel at køre "ekstra" Carlsberg - Østerport

Så skal passagererne altså skifte for at komme til Kbh H og Boulevardbanen - og skifte to gange for at komme til Cityringens Stationer? Skal nok tiltrække mange nye passagerer.

Det er 3 nye tog timen, som vende på Carlsberg. De øvrige 12 tog timen har stadig adgang til København H og Boulevardbanen.

Hvordan kom du frem til 12 tog i timen?

Der er 6 til Frederikssund og 9 til Ballerup.

Med mit forslag når der er CBTC ville der være 9 til Frederikssund og 12 til Ballerup. Så hvad er de øvrige 12 tog udenover 3 tog til Carlsberg?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak