Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af steenth, 15/12 2019, 12:03 (1592 dage siden) @ KKLD

- Bedre match mellem udbud og efterspørgsel, hvis altså et stort antal rejsende skifter til metro på Vanløse/Flintholm - Så er det jo dårlig udnyttelse af materiel at køre "ekstra" Carlsberg - Østerport

Så skal passagererne altså skifte for at komme til Kbh H og Boulevardbanen - og skifte to gange for at komme til Cityringens Stationer? Skal nok tiltrække mange nye passagerer.

Det er 3 nye tog timen, som vende på Carlsberg. De øvrige 12 tog timen har stadig adgang til København H og Boulevardbanen.


Hvordan kom du frem til 12 tog i timen?

Der er 6 til Frederikssund og 9 til Ballerup.

Med mit forslag når der er CBTC ville der være 9 til Frederikssund og 12 til Ballerup. Så hvad er de øvrige 12 tog udenover 3 tog til Carlsberg?

I den sene nattetime talte jeg forkert. For det samlet tal er 12 tog i timen, hvor de 9 forsætter efter Carlsberg og 3 vender der. Den plan, som DSB har lagt op til, er 6 hurtigtog i timen til Frederikssund og 6 stoptog til Ballerup på dagtimerne på hverdage.. Det giver ren 10 minutters på 2 togsystemer med faste minuttal. Og faste minuttal er guf, da man huske det. Det er svært at få en køreplan til at hænge sammen med faste minuttal med 9 tog timen....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak