Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af KKLD, 15/12 2019, 12:18 (1588 dage siden) @ steenth

- Bedre match mellem udbud og efterspørgsel, hvis altså et stort antal rejsende skifter til metro på Vanløse/Flintholm - Så er det jo dårlig udnyttelse af materiel at køre "ekstra" Carlsberg - Østerport

Så skal passagererne altså skifte for at komme til Kbh H og Boulevardbanen - og skifte to gange for at komme til Cityringens Stationer? Skal nok tiltrække mange nye passagerer.

Det er 3 nye tog timen, som vende på Carlsberg. De øvrige 12 tog timen har stadig adgang til København H og Boulevardbanen.


Hvordan kom du frem til 12 tog i timen?

Der er 6 til Frederikssund og 9 til Ballerup.

Med mit forslag når der er CBTC ville der være 9 til Frederikssund og 12 til Ballerup. Så hvad er de øvrige 12 tog udenover 3 tog til Carlsberg?


I den sene nattetime talte jeg forkert. For det samlet tal er 12 tog i timen, hvor de 9 forsætter efter Carlsberg og 3 vender der. Den plan, som DSB har lagt op til, er 6 hurtigtog i timen til Frederikssund og 6 stoptog til Ballerup på dagtimerne på hverdage.. Det giver ren 10 minutters på 2 togsystemer med faste minuttal. Og faste minuttal er guf, da man huske det. Det er svært at få en køreplan til at hænge sammen med faste minuttal med 9 tog timen....

Okay bare så jeg har forstået det korrekt:

Linje C hvert 10. minut fra Ballerup-Klampenborg
Linje H hvert 20. minut fra Frederikssund-Carlsberg
Linje H hvert 20. minut fra Frederikssund-Østerport

Her tænker jeg så om det er bedre at spare vendesporet i Carlsberg væk og i stedet for have Linje H vende hvert 10. minut i Østerport. På den måde er der direkte tog til Valby, København H, Nørreport og Østerport som er de travleste stationer og som har regionaltog og metro.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB EG3101Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak