Opdatering af ERTMS har skabt ustabil togdrift i Nordjylland (Generelt)

af Bengt Larsson, søndag 15. december, 2019, 22:33 (65 dage siden) @ jaer

Det forstår jeg ganske enkelt ikke. Jeg har arbejdet med forretningskritisk software i adskillige år, og vi har da altid haft en procedure der gjorde, at man i givet fald - og det er sket - kunne gå tilbage til et stabilt niveau., og her taler vi bl. a. om dataopsamling, det er ikke tilfældet med ERTMS.


Nu er der forskel på foretningskritiske og sikkerhedskritiske anlæg, og så har du ikke jernbanens regelhysteri at have indover. Det kan meget let forklare, hvorfor det er hurtigere at løse fejlen end at skulle rulle tilbage. Ikke mindst de bureaukratiske processer er en hæmsko.

/Jan

Er det ikke mulig å planlægge en mulighed at rulle tilbage?
Løse de bureaukratiske processer i forvejen?
En plan B som beskriver hvordan man går tilbage til forrige version?

Et problem er jo at det er så meget halleluja fra Trafikverket, Bane-DK etc, de beskriver kun store fordeler, ikke noen problem, at de tror det ikke kan blive problem.

Hvordan skal man gjøre når det er ERTMS på København–Ålborg og man opgraderer version uden plan hvis softwaren er dårlig?
Stoppe al trafik i 8 uger?

ERTMS har et stort problem og det er ERTMS. Dvs problemene ligger indbygget i ERTMS, det er for komplekst.

(8 uger er hurtigt, når det var problem på Botniabanan/Ådalsbanan i Sverige tok det 6 måneder og korrigere problem og få softwaren godkendt, 6 måneder forsinket trafikstart)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen