Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ministeren om Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 16/12 2019, 14:26 (1564 dage siden) @ esni

Jeg har sagt det tidligere, og gentager det gerne:

En beslutning om Kattegatforbindelsen er ikke en trafikøkonomisk men trafikSTRATEGISK beslutning.

OG så er den måske derfor meget vigtigere at få bygget end forbindelsen til Hamborg via Femern.

Jeg kunne godt efterligne 'tgp...' og fortælle hvilke forbindelser, jeg kunne drømme om at der blev bygget, og i hvilken rækkefølge, men lader det ligge for denne gang!

Set trafikstrategisk og klimamæssigt, så er Femernforbindelsen mindst lige så vigtig, hvis ikke vigtigere, da den skaber mulighed for at kunne komme ud i Europa med tog for den halvdel af Danmark, der bor øst for Storebælt (samt Sydsverige). Det tror jeg vil erstatte langt flere flyrejser, end en Kattegatforbindelse vil erstatte indenrigsflyvningen (som jeg så igen tror på, er eldrevet i 2050, når en Kattegatforbindelse endelig er klar).

Men selvfølgelig, ingen kan spå om fremtiden :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Strejftog VI, Frost på sporet

Strejftog VI, Frost på sporet. Pris 200 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak