Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)

af KKLD, 18/12 2019, 01:20 (1589 dage siden) @ mpp

Hvis det er tilfældet vil det vel i sagens natur være bedre at lave en løsning ved hovedbanen end ved Carlsberg da den så kan benyttes af alle tog sydfra. Det kunne dog nok godt give nogle problemer i forhold til at sætte folk af på den 'forkerte' perron som på Østerport i dag, men det må man jo så finde ud af.

I alle tilfælde skal man virkeligt udvide driften meget for at de her ting kommer i spil med CBTC, når der i øvrigt også er udfordringer med at køre med mere end 10-minuttersdrift når man kører med forskellige standsningsmønstre på de forskellige linjer. Men det er vel så et andet projekt man kan tage stilling til på et tidspunkt.

Jeg tror at der på sigt bare kommer til at være flere afgange som sørger for at man bruger mindre tid på at vente på toget, men at det så til gengæld stopper på alle stationer, eller hvert fald flere end i dag. Man kan eventuelt have et hurtigt tog der starter ved endestationerne hvor der så kommer et langsomt tog lige bagved så man kan springe 3 minutter over.

Der ville nok være enten 100 sekunder mellem togene eller 90 sekunder mellem togene. Altså 36 eller 40 tog i timen, og enten 5 eller 4½ minutter mellem hver afgang på hver finger.
Maks på det nuværende er 30 og maks på CBTC er 40 tog i timen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak