Vendespor Carlsberg - det giver ikke meget mening med CBTC? (Generelt)
Et andet aspekt er at skifteforholdene på Carlsberg, for de passagerer, som skal videre, bliver væsentligt bedre, fordi de bliver sat af på den perron, hvor det næste tog mod centrum ankommer få minutter senere.
På Kbh H ville de derimod blive sat af på den perron, hvor togene går tilbage til der, hvor de lige kom fra. De skal altså en tur ned i tunnellen og op på den næste perron. Især for gangbesværede, folk med barnevogne mm, så betyder det en noget længere skiftetid - altså en lille gevinst for dem som slutter rejsen på Kbh H eller skifter til Metro/andre tog, men en ulempe for dem som skal videre gennem røret.
Og ud over de operationelle problemer, så vil det også give et øget pres på den gangtunnel, som i forvejen skal håndtere passagerer frem og tilbage til metroen, og som så vidt jeg husker oprindelig blev bedømt som for smal, men af økonomiske hensyn valgte man at bruge den alligevel.