Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flyover(s) Ringsted igen igen - tilbage til start (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 23/12 2019, 14:50 (1579 dage siden) @ steenth

250 km/h til Hamborg forudsætter at der på dem tyske side laves ny bane til min. 250 km/h.
Det sker vist ikke?
Og var pengene så ikke givet bedre ud til at der var kommet 2 spor på Lille Syd og måske 2 ekstra spor mellem Næstved og Vordingborg. Så var der plafs til flere godstog, rullende landevej og der ville være fære gener /lukninger ved sporarbejde og sporrenovation?


Lille Syd er en bane for lokal trafik - det er meget lille behov for mere kapacitet. Og hvis der skal udbygges, så hellere en ny bane Køge-Vordingborg-Rødby, når behovet er der, end at lægge 4 spor ved siden af hinanden. 4 spor ved siden af hinanden er meget sårbar for sporarbejder og driftsproblemer.

Du vil gerne have rullende landevej - men det er bedre at godset kører på tog i så meget som mulig end at sætte lastbiler på et tog...

Jeg ville ikke have 4 spor på Lille Syd.
Men dobbeltspor ville betyde at det meste trafik som f.eks. i 2020 må aflyses - ja den lunne have været gennemført over Lille Syd.

Ja jeg vil have en rullende landevej i DK. Jeg tror det tager rigtig mange år før og hvis gods kom på jernbane fremfor på lastbiler.
Men herhjemme kunne vi høre det attraktivt at få især transitgods fra motorvejene over på skinnerne. Det vil virkelig gøre en forskel på såvel uheldsstatistikken og på trængselproblemerne på motorvejene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak