Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flyover(s) Ringsted igen igen - tilbage til start (Jernbanen i dag)

af steenth, 26/12 2019, 01:41 (1576 dage siden) @ Pyloriis

Jeg ville ikke have 4 spor på Lille Syd.
Men dobbeltspor ville betyde at det meste trafik som f.eks. i 2020 må aflyses - ja den lunne have været gennemført over Lille Syd.

Du skrev 2 ekstra spor imellem Næstved og Vordingborg. Og i 2020 er ikke antal spor på lille Syd, som er problemet. Det er et problem at man ikke kan have direkte tog imellem Nykøbing F og København H pga. det nye signalsystem imellem Køge og Roskilde.

Ja 2 ekstra spor på et tidspunkt mellem Næstved og Vordingborg ville sikre at driften af såvel gods, regionaltog og forhåbentlig internationale tog kan gennemføres uden problemer.

4 spor ved siden af hinanden er meget sårbart. I 2021 er der sporarbejde imellem København og Roskilde på fjernspor. Men pga. sikkerhed og andet praktisk bliver den eneste S-togsporet spæret af i et par måneder, fordi der skal arbejdes i nabosporet.... Dvs S-tog kan ikke bruges som aflastning under det sporarbejde i 2021... det vil gå ud over ret mange..... så jeg vil kalde din drøm som et total håbløst ide.

Og havde der været 2 spor via Lille Syd i 2020 kunne regionaltog have kørt via Køge Nord uden at skulle erstattes af togbusser i over et halvt år.

Du har vist ikke sat i hvad problemet er og hvad planer er i 2020. Der er planlagt 2 i timen til/fra Køge - det er den normale antal tog hvis vi undtager myldretid. Det klare lille Syd uden problemer.... De perioder, hvor der er kørt via lille Syd, har haft en del erfaringer med - det giver en acceptabel længere transporttid. Problemet at man skal videre fra/til Køge til fx. København, Roskilde og Høje Taastrup med skift af tog. Det er kun imellem Næstved og Ringsted, hvor der er togbusser for dem som ikke tager vejen omkring Køge. Fx dem som skal Ringsted eller skal med tog imod vest.

Via Scandlines overføres årligt ca. 600.000 lastbiler i hver retning.
Over Øresundsbroen kører årligt ca. 250.000 lastbiler og via Helsingør/ Helsingborg 350.000.
Så hovedparten kører i transit.

Hvordan ved du at den trafik er i transit?

Det giver rundt regnet 850 lastbiler dagligt i hver retning på Køge Bugt motorvejen.

Det antal er ingenting.... Det er en lastbil hver 2. minut i gennemsnit.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak