Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flyover(s) Ringsted igen igen - tilbage til start (Jernbanen i dag)

af Pyloriis, 26/12 2019, 21:24 (1574 dage siden) @ steenth

Jeg kan gøre som Banedanmark. Sætte en eller anden pros som altod ender med at være for lav.

Eller tage udgangs i at strælningen for få år siden blev renoveret.
Adskillige broer blev udskiftet og skinner og underlag fornyet samt opsætning af kørestrøm.
Nytteværdien af at have placeret et ekstra spor i forhold til prisen ville have været beskeden og man havde pludselig haft mange flere muligheder for afvikling af såvel godstrafik som regionaltog udenom Ringsted.


Du bør lige tjekke fakta inden du kommer med den slags påstande. For din påstand holder ikke vand. Prisen på elektrificering af lille Syd er offentlig kendt. Merprisen til dobbeltspor er betydelige mere end ændringer til elektrificering koster. Du kan prøve at sammenligne med prisen på fx dobbeltspor Lejre og Vipperød..

Fakta er at broerne i stort omfang på Lille Syd blev udskiftet og tracee og skinner h.h. renoveret og udskiftet!
Der er ret få huse / ejendomme på strækningen som ville blive berørt nævneværdigt ved at udbygge med et spor.
Så fakta er at man for relativ få pengene mere kunne have sikret regionaltrafikken fra Syd ved ombygning af Ringsted og strækningen mellem Næstved og Ringsted og samtidigt havde fået nogle køremuligheder som man ikke har i dag.
Ja det ville have kostet nogle mio. Men en masse sparede togbusser, ingen fremtidige aflysninger ved uheld, sporarbejder og signalproblemer mellem Næstved/Ringsted/Roskilde/kæge Nord.
Men det er jo også blot ligegyldige pendlere man generer!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak