Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flyover(s) Ringsted igen igen - tilbage til start (Jernbanen i dag)

af steenth, 26/12 2019, 21:45 (1575 dage siden) @ Pyloriis

Du bør lige tjekke fakta inden du kommer med den slags påstande. For din påstand holder ikke vand. Prisen på elektrificering af lille Syd er offentlig kendt. Merprisen til dobbeltspor er betydelige mere end ændringer til elektrificering koster. Du kan prøve at sammenligne med prisen på fx dobbeltspor Lejre og Vipperød..


Fakta er at broerne i stort omfang på Lille Syd blev udskiftet og tracee og skinner h.h. renoveret og udskiftet!
Der er ret få huse / ejendomme på strækningen som ville blive berørt nævneværdigt ved at udbygge med et spor.
Så fakta er at man for relativ få pengene mere kunne have sikret regionaltrafikken fra Syd ved ombygning af Ringsted og strækningen mellem Næstved og Ringsted og samtidigt havde fået nogle køremuligheder som man ikke har i dag.

Der det fakta?? Det er ren gætværk - du kender overhoved ikke hvad prisen er på dobbeltspor.... Du vil blive meget overrasket.....

Ja det ville have kostet nogle mio. Men en masse sparede togbusser, ingen fremtidige aflysninger ved uheld, sporarbejder og signalproblemer mellem Næstved/Ringsted/Roskilde/kæge Nord.

Det er ikke nogle mio. Der er skal en del cifre til...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak