Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Infrastruktur plan (Generelt)

af steenth, 14/1 2020, 00:16 (1536 dage siden) @ Svend

Har du helt overset dette indlæg?


Det er ikke nogen Infrastruktur plan du henviser - det er en aktuelt status på projekter, som er sat igang. Der er et behov for at vende de projekter, som endnu ikke er sat i gang eller skal undersøges. Der skal prioriteres i listen af projekter. Gerne en plan som går 10-15 år frem. Kraka har lavet en liste - og de projekter, som sat er i gang bliver de fleste snart færdige... så man skal beslutte hvad er de næste projekter som skal sættes igang...

.
Det var mere denne del af indlægget jeg reagerede på: "Der ingen planer om at gøre noget."

Svend - du følger vist ikke med i transportpolitik.,,,

Jeg blev meget overrasket, da Mette Frederiksen blev spurgt om planer på mandags pressemøde, at der var ikke nogle planer i år.... Meldingen fra Transportministeren har ellers været at der skal være forhandlinger om det i år. Og det har også været min forventning at der skulle ske noget, da det store forlig fra 2009 er udløbet og bør have en efterfølger... for ønskelisten er meget lang.... og nye projekter kræver tid før de kan udføres. Så beslutning skal tages i god tid, så man kan holde en jævn byggeaktivitet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak