DSB vil lukke Skovbrynet og ændre på Ballerup linien (Generelt)

af Rail, torsdag 16. januar, 2020, 22:31 (40 dage siden) @ Flemming Jakielski

På Buddinge ligger transversalen jo umiddelbart ved stationen, og man kan vende såvel ved perron som rangere ud på opstillingssporet for hurtigt at frigive perronen. Teknisk er Buddinge derfor en velegnet station til at vende tog.

I myldretiden ankommer pænt mange passagerer med togene til Bagsværd, så det mest logiske vil være at lade et Bx tog køre helt til Bagsværd. Men teknisk er det muligvis ikke helt så ligetil at vende dér.


Hvad er så ændringen på Balleruplinien, udover at lade være med at standse på et antal stationer Valby - Ballerup ? Selv Lorry's side giver ikke et ordentligt svar. :-( Og hvad er det man vil udover at genere kunderne på indtil flere linier ?

Planen er at linje C kun skal kører hvert 20. min.

Linje H skal så kører hver 10. min samt standse ekstra i Husum og Skovlunde (og dermed ikke være særligt meget hurtigtog). Den oprindelige plan var også at nedlægge Kildedal...

Planen efterlade 4 stationer med 20 minuttersdrift, men da de ligger i København og Frederiksberg kommuner så har de ikke noget problem med det, det er jo ikke metro alligevel. Hvor planen om at nedlægge Kildedal altså gav for meget ballade..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik
De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.



 Læs artiklen 
Svenska-lok

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen