Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det er vist 30 år siden IC3 blev sat i drift (Generelt)

af OLL, Ballerup, 18/1 2020, 11:15 (1554 dage siden) @ gaest

ERTMS-udstyr skulle angiveligt placeres i indhakket hvor der tidligere har stået automater til fødevarer (vending machines). Ak.


Dvs. at de automater som man netop har installeret i alle IC3 tog, nu igen er pillet ud til fordel for ERTMS !! - som passager er jeg nok mere optaget af at kunne bruge en automat end at hvilket signalsystem toget benytter sig af...

- men ok - løsning er bedre end at fjerne det ene toilet til fordel for ERTMS :-)


Men hvor vil de så placere den ekstra MF-motor der skal levere strøm til ERTMS anlægget?

Som skrevet tidligere: De nye automater står der endnu, og ERTMS/STM modulet er opstillet i skabet ved siden af. Ingen ny motor til at drive anlægget, da der er strøm nok på de 2 generatorer til at trække det hele.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak