Skyd løs ... (Generelt)
Det kan godt være det er en fordel nogen steder at privatisere, men ikke inden for jernbane trafikken, jeg fatter ikke de mennesker der er så vild med privatisering og udliciteringer, tror ikke på at staten sparer ret mange penge på at dele jernbanetrafikken op til alle mulige selvskaber med hver deres direktion og bestyrelse.
Nu vandt Arriva godt nok desværre igen udbuddet i midt og Vestjylland, ved den lejlighed blev DSBs personale i Struer fortalt at der ikke var noget at frygte da de alle sammen kunne komme over til Arriva hvis de ønskede dette.
Fis i en hornlygte, for lige pludselig var der nogle tåber inde på borgen der syntes det var en god ide at forære strækningen Holstebro - Skjern væk til Midtjyske jernbaner fordi de mistede Odderbanen til letbanen.
Og så meldte Arriva ud at de ikke skulle bruge ret mange lokomotivfører alligevel, hvilket der så er der delte meninger om. Både i Arrivas ledelse og deres LPO- Arriva afd. Der mener det er for lidt personale men Arrivas ledelse har åbenbart valgt at kører med 10% for lidt personale for det er bedre at kører noget af driften med overarbejde i stedet for.
En masse DSB-ansatte i Struer følte sig svigtet både af DSB/Arriva og politikerne der ikke havde taget højde for de DSB ansatte i Struer. Togpersonalet var Arriva stort set ikke interesseret i kun de togførere der er overenskomst ansatte kunne komme med over til Arriva.
Ydermer skal de få DSB lokomotivfører fra Struer der kan komme over til Arriva skifte depot fra Struer til Herning hvilket igen er at pisse på folk. Resten skal til Fredericia eller Århus.
Man fik så en aftale med Midtyjyske om udlån af nogle lokomotivfører til at kører på strækningen Holstebro - Skjern. Godt nok skulle de gå ned i løn i forhold til de lønninger der betalte ved DSB og Arriva, igen pisser man på personalet....
Så nu skal passagerne i fremtiden skifte tog 2 eller 3 gange for at komme til Skjern eller Esbjerg, dårlige forbindelser til Thisted fra Struer, Kommer man syd fra til Herning er der elendige forbindelser til Skjern. Så jeg kan ikke se fordelen i privatiseringen...
Og smadre en rigtig god arbejdsplads for en masse DSB-ansatte i Struer hurra for det til de åndsvage politiker....