Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hjælp til Deutsche Bahns rejseplanlægger (Generelt)

af andersj, Aalborg, 19/1 2020, 16:26 (1521 dage siden) @ Thomas Rasmussen

Du behøver ikke at ændre noget for at kunne skifte i Aarhus fremfor Fredericia. DB Sparpreis billetter er kun låst til enkelte afgange indenfor Tyskland og Schweiz' grænser. I Danmark gælder den til alle tog på gyldighedsdatoerne.

Her er et eksempel på en billet fra Flensburg til Aalborg over Hamburg. Her står at jeg skulle benytte IC 2407 mellem Flensburg og Hamburg og EC 33 mellem Hamburg og Puttgarten Mitte See (det tidligere billetmæssige grænsepunkt mellem Tyskland og Danmark). Fra Puttgarten Mitte See til Aalborg kunne jeg frit vælge hvilket tog jeg tog med, for der er rejseplanen kun et forslag. Jeg endte også med at skifte i Ringsted fremfor Roskilde da EC toget lavede et uplanlagt stop, og nåede et tidligere tog hjem til Aalborg.

[image]

ICE 4 mellem Hamburg og Hannover findes i ICE togene der kører mellem Kiel/Hamburg og Schweiz hver anden time. Se oversigten over hvilket materiel der bliver brugt til hvilke tog her: http://grahnert.de/fernbahn/datenbank/suche/index.php?fahrplan_jahr=2020&zug_gattun...

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak