Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ministeren om Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 19/1 2020, 18:58 (1558 dage siden) @ mpp

Da jeg kiggede på vandflyets "køreplan" var der 5 daglige afgange i hver retning og udsolgt på de gode afgange en uge frem. Det er meget muligt at det er en god forretning, men det bliver aldrig massetransport. Min fornemmelse er, at den primære appel ved vandflyet er, at passagererne kan bekræfte hinanden i, hvor vigtige de er. Uanset om det hedder DSB eller noget anden vil jernbanen også i fremtiden være rygraden i hvordan landet bindes sammen.

Gør toget det, hvis vi ser isoleret på det København til Aalborg? Som jeg nævnte i en anden tråd, så ønsker man ikke engang at forsøge at gøre toget hurtigst muligt mellem København og Aalborg (og omvendt).

Så hvorfor skulle man tro på, at bare fordi der kommer en Kattegatbro, så får vi rigtige lyntog?

Og ja, der er som nævnt nok mange gode grunde til, at toget skal standse "overalt" vest for Storebælt, men man kunne skære 30 minutter af køretiden allerede i morgen, hvis man ville. Så er vi nede på 3 timer og 45 minutter for toget mellem Aalborg og København.

Fik vi så oven i købet også en operatør, der kunne give passagererne service undervejs, så er jeg enig i, at toget måske i fremtiden igen kan blive rygraden i, hvordan landet bindes sammen. Som det er nu, så er det altså motorvejen (biler og busser), der binder landet sammen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak