Stationer på Lynetteholmslinjen (Trafikpolitik)

af ArveprinsKnud, mandag 20. januar, 2020, 13:13 (35 dage siden) @ Poul Brandt

Godt med mere metro, men det virker som om at man kører med et yderst skrabet budget og derfor har cuttet samtlige stationer af, som ikke enten er skiftestationer eller ligger i byudviklingsområder. Eneste undtagelse er Stengade og Rigshospitalet.

Jeg savner følgende stationer:
* Kh og Forum - de to tidl foreslåede stationer v. hhv. Vesterbro Torv og Alhambravej er måske lidt overkill, men i det mindste en ny station - måske ved Planetariet vil være at foretrække.

* Station ved Esplanaden/Langelinie både pga arbejdspladserne der (ikke mindst A. P. Møller) og selvfølgelig turismen til den lille havfrue, etc.

* Station ved Margretheholm. Mellem Reffen og Kløvermarken er der cirka 2 kilometer, hvilket er for stor en stationsafstand i byområde. Margretheholm ved kraftværket burde have en station, hvis man vælger M5 øst.

* Station ved Islands Brygge Vest/Havneparken, som også var med i de første undersøgelser af "Havneringen" men sidenhen blev trukket ud.

I øvrigt burde man se på muligheden for en overjordisk Metrolinjen til Brønshøj/Gladsaxe. Store dele af den grønne linje i Stockholms metro blev oprindeligt udført som hurtigsporvej og blev sidenhen indlemmet i metrosystemet og ligger derfor i gadeplan. Man burde se på underjordisk metro mellem Rigshospitalet og Bellahøj og derefter metro i gadeplan resten af vejen til Gladsaxe.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen