Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg (og fobindelse Malmö-Köln) (Trafikpolitik)

af steenth, 21/1 2020, 08:48 (1555 dage siden) @ Rørvig Station

Undskyld at jeg omsporer en eksisterende tråd.
Jeg ville ønske at der lå en helhedsplan for Ny Ellebjerg. Man kunne tænke sig at der lå et indkøbscenter med passagemuligheder og boliger ovenpå. Stationen har været under ombygning siden starten.

Det er planer for at bebygge arealet over metroen. Men et indkøbscenter kan jeg ikke se mulighed for - der er simpel for mange centre i nærheden. Og de butikker, som er planlagt i område, er tættere på hvor folk bor eller det er type af forretninger, som kræver god plads.


Jeg tænker ikke at der skal bygges et City 2, et Fields, et Lyngby Storcenter. Men lige nu er stationen en labyrint af perroner, dårlig skiltning, supermarkedet og schawarmaen ligger udenfor stationsområdet, der mangler en DSB 7-11, der mangler som på de fleste stationer toiletter. Og selvfølgelige perroner på Øresundsbanen. Alle disse punkter skal rettes op hvis det skal blive et attraktiv knudepunkt, hvor folk køber ind på vej hjem fra arbejde eller skifter til tog til provinsen eller internationale tog.

Perroner på Øresundsbanen er på vej - beslutninggrundlag er på vej - det har været på vej meget længde.
Der er allerede butikslokaler i området... 7eleven hos DSB skal køre med overskud... så det kan være grunden...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1521Billige jernbane T-shirts

Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924
Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924

Her er tekst og billeder fra jubilæumsskriftet "Odsherreds Jernbane 1899 - 18 maj - 1924", der fortæller om banens forhistorie, anlæggelse og første 25 år. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak