Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lille Syd under sporarbejdet (Generelt)

af mikedk2100, 22/1 2020, 16:38 (1549 dage siden) @ krabsen

Formålet er naturligvis at genere kunderne.

Man kan da ikke forestille sig at nogen kunne finde på at møde op hver morgen - og så forsøge at udføre sine opgaver bedst muligt ud fra de givne rammer. Det ville jo være helt hen i skoven.

Det er sjovt nok også det de fleste kunder forsøger - at møde op hver morgen, for at udføre sine opgaver. Men det er virkelig svært at se, at det ikke skulle være for at genere kunderne.

Først bliver Køge Nord-Køge forsinket i årevis, så tog den vej er umuligt.
Så sættes der nyt signalsystem i drift på Roskilde-Køge, så togdrift for andet en MQ er umuligt den vej
Så bliver et sporarbejde mellem Ringsted og Næstved på 5 måneder forsinket til 8 måneder.
Man ønsker ikke at benytte de 8 IC3, der har nyt signalsystem, til at køre i det mindste enkelte afgange i myldretiden Nykøbing F-Næstved-Køge-Roskilde-København.
Og så ændrer man selvfølgelig køreplanen under sporarbejdet, så det bliver umuligt at køre direkte Roskilde-Køge-Næstved.

Dermed er det stort set også umuligt at bruge transporttiden fornuftigt, for man kan ikke arbejde undervejs. Det er ikke muligt i S-toget og bliver stort set også umuligt, hvis man forsøger at køre via Lille Syd pga et generende skift midt på turen.

Jeg kan simpelthen ikke se nogen fornuftig grund til, at passagererne skal skifte på Køge. Ud over, at man slet ikke har passagererne for øje i planlægningen.

Hvorfor har man ikke ladet Lille Syd have sin normale køreplan, eller i det mindste hvert andet tog hele vejen fra Roskilde til Næstved. Så kunne man have ladet Nykøbing F-togene køre uden stop Næstved-Køge, sådan at passagererne i det mindste indhentede en smule af den tid, de skal spilde i S-toget.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak