Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er køreplanen for M4? (Generelt)

af KKLD, 23/1 2020, 15:55 (1553 dage siden) @ mpp

På M4 kommer togene vel bare til at køre i samme takt som M3, så der skiftevis er et M3 og et M4 tog på det centrale afsnit. På M1/M2 bliver takten vel også bare sat op når de nye tog bliver indsat, men jeg kan ikke huske hvor meget. Hvert 3. minut på hver af de to linjer lyder rigtigt.

Jeg har til gengældt tænkt meget på om tog i cityringen vil skifte mellem M3 og M4 efterhånden som de skal indsættes i drift eller tages ud af drift. Om morgenen når frekvensen øges kunne man jo f.x. køre togene til Orientkaj og så skifte dem fra M3 til M4 når de kommer til Østerport (så de fortsætter til Enghave Plads). Skal man reducere frekvensen kunne man omvendt lade et M3 i spor køre til Orientkaj og så tilbage og ud som M4. Eller vil man gøre det som nu, hvor man bare meddeler, at M3 har endestation på hovedbanen?

Så vidt jeg ved er Orientkaj ligesom Vanløse og Lufthavnen hvor der er 2 spor der ender blindt. Dette, sammen med at depotet ligger tæt på København H så togene holder der når de ikke er i brug, betyder vel at togene kommer til at køre fra København H i myldretiden og til København H når myldretiden er ovre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak