Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Og nu de lovede billeder (Generelt)

af Togturisten, 23/1 2020, 23:23 (1554 dage siden) @ Niels Munch

Hej Poul,

Alle tiders, at du vovede turen til/med denne bane, hvor jeg hidtil har hygget mig med bl.a. en tjekkisk video (med engelske undertekster), hvori "The Plum Railway" optræder fra ca. min. 09:50 https://www.youtube.com/watch?v=mwqDjWCo020&feature=youtu.be .


Først: tak for videoklippet du henviste til. Det er (næsten) bedre end at opleve det selv ;-) .
Men jeg er nu hjemme igen og vil som lovet 'kvittere' med et par billeder.
Som tidigere nævnt er det en spændende bane. Jeg tog turen fra Litomerice-enden til Most.


[image]
Her er vi netop startet. I en Regio-sprinter som jeg kun kender fra Nærumbanen, og der var jeg ikke imponeret af den. Men her var indtrykket godt, og jeg havde fint udsyn fra forreste ende.

[image]
Vi krydsede i Trebivlic - og her sidder lokofører og venter. OG - ingen signalproblemer :-D

[image]
Og så kom 'modparten'


[image]
Banen går med 'hiv og sving' og også op og ned. Den er godkendt til 100 km/t, men det nåede vi kun et par gange, og kun over en ret kort strækning for så at bremse op igen for et eller flere sving (ofte 40 km/t, nogle helt ned til 30 km/t).

[image]
Som det kan ses var der nok af "fartbegrænsningsskilte". Lokoføreren havde nok at gøre. Men han var dygtig og holdt den 'lige til grænsen', hvilket kunne høres i svingene :-|

[image]
Og alt for hurtigt nåede vi så til Most.


Håber dette har givet et lille indblik i banen. Og endnu engang tak for tippet, Niels M.
Bedste hilsener Poul


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak