Banedanmark påstår at mangle 15,5 mia. kr. (Generelt)

af Frank Poulsen @, fredag 24. januar, 2020, 21:24 (30 dage siden) @ Pyloriis

Mon politikerne vil bevilge 15.5 mia mere til signalprogrammet? De vil nok gerne bevilge 15.5 mia til vedligehold af sporene


Ja alternativet er at konstatere at jernbanedrift i Danmark er for dyrt hvis man vil have et ultrahøjt sikkerhedsniveau og et signalsystem som koster 50 mio kr pr lokomotiv / togsæt over 25 år som man anser at signalprogrammet åbenbart kan benyttes.

Kravenene til sikkerhed på såvel signalsiden som det kørende materiel er måske blevet urealistisk høje!

Om ikke andet så betyder det at strækninger kommer til at lukke da der bliver for dyrt ar vedligeholde driften medmindre passagererunderlaget er meget stort!

Jeg vil være enig i at kravene i mange situationer er for høje. Og det gælder alle dele i samfundet, men også jernbaner.

Selvfølgelig skal der være sikkerhed. Men nogle skal vi mennesker måske også acceptere at uheld sker. Og det ville gøre alt i samfundet lidt billigere...

Jeg kan ikke komme med konkrete bud på hvad inden for jernbanen. Men alle er så bange for noget går galt og det vil de ikke have ansvaret for og så bliver alt mega dyrt og skal godkendes af mange parter osv osv osv.

Jeg har ikke de gyldne råd, men flere hundrede dræbte i trafikken årligt det er som det er, men få i togulykker (til sammenligning) på mange år er forfærdeligt...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Høng - Tølløse Jernbane
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen