Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere gods på jernbanen - endnu et ikke-svar fra en minister (Trafikpolitik)

af mikkelwf, 28/1 2020, 21:47 (1548 dage siden) @ krabsen

Jeg har selv stemt blankt de sidste mange folketingsvalg, så det er ikke mig..


Så kan du heller ikke tillade dig at brokke dig over de politikere, der vælges. Du har selv afskåret dig fra at have indflydelse på udvalget.

Jeg kan da netop brokke mig når jeg har valgt ikke at stemme på EN ENESTE der er opstillet.
At jeg ytrer at ingen er værdige til at få min stemme er jo også et aktivt valg.

Desuden virker det til at ordfører- og udvalgsposter omhandlende trafik og transport ikke ligefrem er de første til at blive besat, hvilket man også kan se af kvaliteten af de folk der sidder på posterne nu (hvoraf flere har siddet så længe at de snart ikke kan trække "jamen det kunne jeg da ikke vide"-kortet, næste gang banedanmark præsenterer et eller andet nyt sensationelt).


Så burde det jo være let for en jernbanetilhænger at få netop den post og dermed en platform for at fremme sine synspunkter. ;-)

Det er jo så også ligeså let for en biltilhænger at blive valgt (hvilke bl.a. var gældende for vores tidligere trafikminister).

At de får de politikere vi har fortjent, og valgt, er i mine øjne snart et ret fortærsket udsagn.


Men det er jo rigtigt! Hvem har ellers valgt dem?

Det er jo et lidt åndsvagt spørgsmål, siden vælgerne har. Men som jeg også har nævnt tidligere har de i hvert fald ikke fået min stemme..

Det er stort set umuligt at komme ind i politik hvis man ikke er opfostret inde i en af partiorganisationerne, så udvalget af kvalificerede kandidater er desværre ret begrænset.


Det er ikke let: Andre her på forum'et klager over at tilslutningen til partiforeningerne er alt for lav, så kun ganske få medlemmer bestemmer hvem der opstilles. - Det gør det jo lettere, selv at få indflydelse. Ren matematik. Men det kræver at man melder sig på banen.


..og nej, jeg er ikke politiker og har heller ikke tænkt mig at forsøge. Men kritik skal være rimelig og ikke bare værtshustilråb på en fodboldbane.

Kritikken er da i den grad rimelig.. Partierne lukker sig mere og mere om sig selv. De har det meget svært med kritik, driver skatteyderbetalte spin-organisationer og (mis)information (i hvert fald hvis de kan sværte de andre partier til). Jeg tror det sundeste for dansk politik var at nedlægge de politiske partiorganisationer som de fungerer nu, for de fremmer ikke folks entusiasme for, og engagement i demokratiet. Og så skulle kandidaterne på valg også reelt stå på mål for deres holdninger og visioner, og ikke som nu kunne gemme sig under de beskyttende vinger af partiorganisationen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak