Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Førerløse eldrevne BRT til at erstatte Østbanen (Generelt)

af mikedk2100, 29/1 2020, 18:50 (1548 dage siden) @ Frank Poulsen

Ja man kan ikke forlænge perronerne det er der alt for mange niveauforskelle til.

Men jeg tænker nu at det ikke ville være helt dumt med en perron på Lille syd der ved Campus... Der vil være små 800 meter til Køge nord hvis man har en sti, og under 1 km til Campus (afhængig af hvilken institution). Da jeg gik på Køge Handelsskole midt i 90erne der gik jeg ofte til Ølby, fordi busserne var proppede til randen, og så var det altså rarere at gå til Ølby, der var 1,7 km ca. Og mange fra Stevns går netop i det område, så med togene ført igennem til Roskilde ville man undgå et skift i Køge til S-tog, eller bus inde fra Køge station. Og gå under 1 km. Jeg tvivler på at mange ville skifte til Køge Nord der, slet ikke når de gennemgående inde fra Køge station kommer en gang, men området har også meget industri, Nettos hovedkontor osv. Der er også er inden for gåafstand fra en perron i det område.

Den ville jo også have været en hjælp resten af 2020, så folk sydfra kunne køre "helt" til Køge Nord og skifte til hurtigtoget til København.

Og vel også indtil midten af 20erne, når der - måske - kommer andet end S-tog fra Køge via Køge Nord til København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak