Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB styrer mod undergang! (Generelt)

af andersj, Aalborg, 1/2 2020, 14:55 (1545 dage siden) @ mikedk2100

Michael

Jeg fandt det ikke seriøst forbi udsagnet stod helt alene og var generelle - uden nogen forklaring. "Toget kører aldrig" det ved alle at det ikke er sandt....Og så vil jeg gerne vide hvorfor.

Med de oplevelser som du nu har beskrevet forstår jeg bedre hvorfor du skriver sådan og så ville jeg ikke have reageret..
Nu reagerede Henrik Hansen også på mit indlæg med et eksempel fra Lunderskov til Esbjerg. Jeg kunne ikke vide at det var de tog du refererede til...….. Men sådanne tilfælde er naturligvis ikke i orden.

P.Jensen


Der er også en lille misforståelse. Jeg skrev nemlig ikke, at "toget aldrig kører", jeg skrev "...og sørge for, at der ikke sælges billetter til tog, der aldrig kører." Underforstået, er toget aflyst eller mangler vognene, så skal de ikke sælge hverken billet eller pladsbillet dertil. Og som jeg så også skrev i det efterfølgende indlæg, er skaden sket, så sørg for pokker for, at folk i det mindste får et plaster på såret og at man som passager føler, der tages hånd om det. Sådan var det desværre ikke - og følger man DSBs Facebookside, så er jeg langt fra den eneste passager, der er blevet efterladt til selv at finde ud af tingene.

Jeg vil jo gerne toget, men det kræver også, at der er en virksomhed, der gerne vil passagererne! Jeg har mistet troen på, at DSB vil det.

Man plejer at lukke for reserveringen hvis der mangler togsæt, men problemet er at det ofte er med kort varsel man finder ud af at man af den ene eller anden grund mangler togsæt.

Jeg er enig i at kommunikationen ved ændringer i den bestilte rejse skal kommunikeres væsentligt bedre, og jeg tror problemet ligger idet efterhånden meget gamle bookingsystem Plads90 man benytter i DSB. Hos SJ skulle jeg fra Göteborg til København, og der fik jeg en mail om at X2000 var delaflyst mellem Malmö og København og at billetten ville være gyldig i Øresundstoget. Der var endda også en opdateret rejseplan med i mailen.

Hos DSB sælger man også ofte billetter til tog som senere får ændret køreplanen pga. sporarbejde. Det informere man heller ikke kunderne om, og det er jo surt når afgangstidspunktet bliver ændret til tidligere afgang end den der står på billetten. Hos DB sender man en mail hvis der er ændringer til den købte rejse, men man nævner dog ikke hvad ændringerne består af - det skal man selv ind og søge efter i rejseplanen. På min seneste billet fandt jeg til sidst ud af at "ændringen" blot var et regionaltog der havde fået nyt tognummer. Det sjove er at DB's system automatisk kan informere om ændringer hos DSB, men DSB kan ikke automatisk informere om ændringer hos DSB.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak