Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Billeder fra Frederikshavn Gl. Station, indkørselssignaler

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 21/4 2011, 05:28 (4726 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

[image]

Her indkørsel til Frederikshavn den 31. marts 1972. Der er endnu armsignaler.

[image]

Her de to sæt udkørselssignaler i nærbillede, ligeledes fra 31. marts 1972. Det kan godt være, at signalformen var forældet og på vej ud, og Frederikshavn var et af de sidste steder, der havde den endnu. Men 25 år tidligere fandtes de mange steder, bl.a. i Borup.

Flere foto fra Frederikshavn 1972 haves.

Jens Bruun-Petersen

Hej Jens Bruun-Petersen

Det var da herligt at høre fra dig - og ligeså at du (og dit kamera) engang har aflagt Frederikshavn Gl. Station et besøg.
Hvis du har flere billeder fra Frederikshavn Gl. Station, som du gerne vil vise frem i denne tråd, så ville jeg være meget taknemmelig.
Intet er som nævnt for småt eller ubetydeligt.
Som det ses i f.eks. denne post, så kan der jo pludselig dukke (for mig) hidtil ukendte oplysninger op "ude i hjørnerne" af et billede, som vil kunne være en stor hjælp for mig, i forbindelse med at lave tegningerne af bygningerne færdige.
Så på forhånd tusind tak :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Kampen om Himmerlands banerne

Kampen om Himmerlands banerne. Pris 420 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak