Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dänemark - den syttende delstat (Generelt)

af larsht, 2/2 2020, 20:02 (1516 dage siden) @ Pyloriis

Så alt i alt bedre end i DK.


På hvilke parametre? Siden du skriver alt i alt :)


Passagerantallet stiger.
En større andel af befolkningen bruger toget.

Da bedre end i DK!


Det gør ikke nødvendigvis driften bedre - det kan ligeså godt bare være et udslag af at der er indført yderligere roadpricing i London.

Så kunne man lige så godt argumentere at færre tog i Danmark er brudt i brand i løbet af 2019 end i England, og derfor er den danske togdrift bedre. Det er argumentation på et tyndt grundlag og udelukkende med formålet at bevise sin egen påstand i stedet for at bruge velafbalancerede argumentation.

Beklager, det har jeg ingen respekt for


Nej men jeg har heller ikke respekt for folk som ikke vil forholde sig til fakta.
Hvis vi indførte roadpricing omkring København ville jernbanenettet ikke kunne håndtere opgaven.
Der er hverken materiel eller kapacitet på såvel S-togsnettet som på regional og fjerntogsnettet.
Dertil har man gennem mange år truffet dårlige beslutninger.

Men fint du synes at alt i DK rent jernbanemæssigt er i top eller hvad du nu vil betegne det.

Så kom fakta-fordrejningen i gang ;)
I hvilket indlæg skrev jeg at Danmark jernbanemæssigt er i top? Dette må du meget gerne besvare :)


Du bragte UK i spil på som sammenligningsgrundlag og jeg påpegede her at sætter man de to lande overfor hinanden falder det ikke nødvendigvis ud til UK's fordel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker


Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak