Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bombardiers jernbaneaktiviteter sat til salg (Jernbanen i dag)

af Frank Poulsen, 3/2 2020, 08:52 (1543 dage siden) @ kme

Der er helt generelt brug for at gøre jernbanen billigere, det gælder både materiel, skinner og signalsystemer. Der er brug for et jordskred i den branche af en art.

Jeg aner bare ikke hvordan, for så havde jeg sat i værk. Men man kan undre sig over at priserne er så høje på et tog der "bare" kører på skinner... Kontra så meget andet.

Men når man kan få en ny luksusbus med toilet, klima, køleskab luksussæder med armlæn osv osv osv. til 1,3 millioner (https://autoline.dk/-/salg/turistbusser/ISUZU-Visigo-Hyper--19122414511318633200 ). Så selvom man siger at der kun er plads til 29 personer... Så skal man over i et tog med plads til 120 så skal man gange med 4, så lidt mere jern og mere elektronik og sikkerhed... Ja så er der dælme stadig lang vej op til 30-50 millioner for et mindre tog! Så på den måde mener jeg også der er brug for noget disruption i markedet. Og ja det er sikkert alt det med godkendelse i trafikstyrelse osv osv. Men så er vi tilbage til jeg mener man måske skulle se på om man er lidt for grundig i den slags administration og man gør alt dyrere for djøffernes skyld.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Svenska-lok
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak