Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tak for alle forslag til jernbaner/sporvogne i Tjekkiet (Generelt)

af Togturisten, 3/2 2020, 21:00 (1542 dage siden) @ Togturisten

Så er tiden kommet hvor jeg vil "kvittere" for de mange gode forslag I velvilligt delte ud af.
Og jeg kunne naturligvis ikke nå det hele. Men jeg prøvede at nå så meget som muligt - helst mens der var dagslys.

Her er resultatet:
Leif Jørgensens fine forslag kunne jeg ikke nå. :-(

Niels Munch har allerede fået 'sit' svar ;-)

Nordexpress's forslag lå udenfor det der kunne nås

M.Qvists forslag om en tur med de gamle B-vogne, primært indsat i R-tog (Rychlík) blev prøvet. Desværre har jeg ingen billeder ;-)

Niels GPs sporvognsforslag blev prøvet. Dog sidste vogn på linjen den dag - og derfor uskarpe billeder (desværre). Men fin tur med linje 23 - prøvet fra ende til anden

[image]
Endestationen - koldt og mørkt. Så uskarpt billede - desværre


[image]
Den modsatte endestation. Med en usædvanlig ændring af køreretningen: Højre spor krydser over venstre (i kørselsretningen). Ender i et blindspor. Vognen bakkes ind på højre spor. De sporvognskyndige herinde kender den naturligvis i forvejen, men jeg har aldrig set det før.


Lennart Carlssons forslag (Toakslet skinnebus litt 810, fra Praha hl n till Praha-Zlicin med en fantastisk utsikt över Moldau och Prag nåede jeg også (omend ikke kl. 8:39, men senere på dagen). Fin tur - må være meget flot med grønt på træerne
[image]

[image]

[image]


Infoen om de billige rejser var kendt. Det er næsten lige så billigt som i Ungarn (her kører man også gratis med tog på sit pas).


Og mit eget ønske om en tur i Pendolinoen lykkedes også

[image]

[image]


Så endnu engang tak for jeres ideer og forslag.
Og hav en rigtig god aften
Venligst Poul


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak