Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af Pyloriis, lørdag 08. februar, 2020, 09:12 (254 dage siden) @ Frank Poulsen

Nu er tunnel jo ikke altid et spørgsmål om kun elementer.

Men også om til og fra tunnellen, op og ned, hvordan er de naturlige forhold på begge sider af osv osv osv. Jordbundsforhold og meget andet spiller jo også ind. Derfor kan man ikke sige at man bare kan bruge et par elementer tunnelrør.

Enig. Men nu er der næppe de helt store forskelle på havbunden i Storstrømmen, Guldborgsund og Fehmernbælt at det ville have haft den store betydning.
Op og nedkørsler ville næppe have betydning for en tunnel under Storstrømmen.
Måske ved Guldborgsund på Falstersiden.
Men nu er der jo andre end undertegnede som har nævnt en tunnel her som mulighed.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.tv2east.dk...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker


Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik
A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen