Talgo-tog - bemaling (Generelt)

af mpp, lørdag 08. februar, 2020, 14:42 (20 dage siden) @ Simon1906

Det giver bestemt mening med flere gennemgående tog, men det er nok bedst at de kører i særskilte løb. I Tyskland er der mange IC- og ICE-tog der kører 8-10+ timer fra ende til anden. En del af dem bliver dog overhalet flere gange på vejen eller kører en omvej, så de ikke er de hurtigste tog (f.x. Frankfurt–Køln–Dusseldorf–Dortmund–Wurzburg–Munchen).

Den store udfordring ved de lange togture er selvfølgeligt, at de bliver mere udsatte overfor forsinkelser. Det kan man f.x. se med Kystbanen, hvor forsinkelser fra Sverige påvirker driften og man derfor har måttet have reservetog stående klar. Skal man til Berlin og videre derfra giver det derudover også bedre mening at køre udenom Hamborg.

Men det kunne altså være lækkert med gennemgående tog, også selvom det kun er 1 om dagen. Som passager gør det mindre at jeg bliver forsinket hvis jeg stadig kan komme frem om eftermiddagen/tidlig aften og ikke er afhængig af at skulle nå sidste forbindelse et sted på vejen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen