Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af ChrBrun, Helsingør, lørdag 08. februar, 2020, 22:06 (10 dage siden) @ mpp

Spændende at man kigger på det. Ser man på et kort skal der nok en større ombygning af stationen til også. Så kunne man bruge klapbroen til tog til Maribo og lave en tunnel til tog mod Femarn. Givet at der kun er et par 100 meter mellem stationen og vandet kan det dog nok godt være svært at få jernbanen ned i tunnelniveau inden tunnelen.

Netop. Sådan som jeg læser artiklen i Folkebladet, så er det nødvendigt at bruge broen, hvis togene skal kunne standse i Nykøbing. Hvis der skal laves en tunnel, vil det sikkert være nødvendigt at grave banen ned et godt stykke før stationen, for ikke at få for stor stigning eller fald. Men man kan selvfølgelig bygge en ny underjordisk Nykøbing Fl. station!

--
Christian


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen