Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af Svend @, søndag 09. februar, 2020, 17:41 (255 dage siden) @ mpp

Det er rigtigt. Men når banen bliver opgraderet til international standard går det nok ikke at lukke den i tide og utide. Af alle de ting man gør på Sydbanen er det væsentligste jo nok, at når den pludselig indgår i det europæiske tognetværk kan den ikke bare lukkes efter forgodtbefindende.

.
Spørgsmålet er vel også, hvem der vil få glæde af en klapbro. Fritidssejlerne? En dyr hobby!
En løsning med en klapbro vil betyde enten at der skal ses på antallet af tog, der skal passere broen, hvis den skal kunne åbnes over hele døgnet eller at det kun skal være muligt at sejle den vej ud af Guldborgsund i meget begrænsede tidsrum over døgnet/ugen. Måske man skal se på, hvad det vil koste at forære hver af sejlerne en nedklappelig mast ;-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Svenska-lok

Jernbanebøger

Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Letbyggede Motortog Fra Uerdingen/Duewag
Pris 360,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen