Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af mpp, søndag 09. februar, 2020, 19:52 (13 dage siden) @ Svend

Alle klapbroer har en køreplan så man ved hvornår broerne åbnes og lukkes. Jeg mener at man ved nogle broer endda skal ringe i forvejen. I København er der ved inderhavnsbroen en bro over Christianshavn og den åbner om sommeren gang i timen så folk kan komme forbi. Der kan godt holde 30-50 cyklister på hver side og vente og være 2-3 både der skal igennem. Når broerne over selve havnen åbner er det også planlagt så en båd kan sejle hele vejen igennem i et stræk.

Det giver givetvist en køreplansudfordring da man ikke kan stille signal inden broen er nede igen, men det har også mange andre steder, særligt ved enkeltspor og tunneler, hvor flere tog ikke kan være i tunnelen på en gang.

Det er et dårligt look at man nu prøver at tage de her beslutninger op igen, men det ændrer ikke ved at det godt nok virker dyrt og besværligt med klapbroen og at alle andre løsninger også lader til at have problemer. Vil man lave en tunnel og have toget til at stoppe i Nykøbing F vil det blive rigtigt dyrt og så er det nok billigere bare at køre udenom. Det vil så betyde at de fleste nye tog vil køre udenom Nykøbing F, hvilket er godt ift godstog og skidt ift passagertog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen