Guldborgsund, nu er teknikken ikke det største problem (Generelt)

af Svend @, mandag 10. februar, 2020, 10:02 (252 dage siden) @ steenth

Det er rigtigt. Men når banen bliver opgraderet til international standard går det nok ikke at lukke den i tide og utide. Af alle de ting man gør på Sydbanen er det væsentligste jo nok, at når den pludselig indgår i det europæiske tognetværk kan den ikke bare lukkes efter forgodtbefindende.

.
Spørgsmålet er vel også, hvem der vil få glæde af en klapbro. Fritidssejlerne? En dyr hobby!
En løsning med en klapbro vil betyde enten at der skal ses på antallet af tog, der skal passere broen, hvis den skal kunne åbnes over hele døgnet eller at det kun skal være muligt at sejle den vej ud af Guldborgsund i meget begrænsede tidsrum over døgnet/ugen. Måske man skal se på, hvad det vil koste at forære hver af sejlerne en nedklappelig mast ;-)


Svend - du er vist ikke sejler.... Ellers er man begyndt ved at flytte betjeningen af broer ind i trafiktårnet i København...

.
Nej det har du ret i, men nedklappelige master findes skam.

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen