Udrulning af ERTMS på Thybanen (Generelt)
Det er helt sikkert vigtigt at genere daglige brugere mindst muligt.
Er det kun udskiftningen af udstyret til sikrede overkørsler, der kræver mere end en nat-spærring eller omkring 8 timers spærring?
Hvor lang tid tager det at udskifte et sporskiftedrev og bevise at det virker sammen med det nye ERTMS-kompatible system?
GSM-R har vel virket nogle år på den strækning?
Udstyret til detektering af tog (med Thales aksel-tæller-system?) kan vel sættes op forud, med minimale spærringer flettet ind i daglig trafik? Og testes før man tester ERTMS-drift på strækningen?
Udnytter man muligheden for at teste pålideligheden af akseltæller-systemet mens eksisterende detektering af kortslutning mellem skinnerne (sporisolationer) stadig er i drift?
Kan aflæsningen af eurobaliserne ske/testes med de almindelige togsæt mens de kører i almindelig køreplansdrift, mens toget ikke er ERTMS-superviseret?