Udrulning af ERTMS på Thybanen (Generelt)

af Nikolai_B, tirsdag 11. februar, 2020, 15:56 (226 dage siden) @ Fysikeren

Det er helt sikkert vigtigt at genere daglige brugere mindst muligt. :-)

Er det kun udskiftningen af udstyret til sikrede overkørsler, der kræver mere end en nat-spærring eller omkring 8 timers spærring?

Hvor lang tid tager det at udskifte et sporskiftedrev og bevise at det virker sammen med det nye ERTMS-kompatible system?


GSM-R har vel virket nogle år på den strækning?

Udstyret til detektering af tog (med Thales aksel-tæller-system?) kan vel sættes op forud, med minimale spærringer flettet ind i daglig trafik? Og testes før man tester ERTMS-drift på strækningen?
Udnytter man muligheden for at teste pålideligheden af akseltæller-systemet mens eksisterende detektering af kortslutning mellem skinnerne (sporisolationer) stadig er i drift?

Kan aflæsningen af eurobaliserne ske/testes med de almindelige togsæt mens de kører i almindelig køreplansdrift, mens toget ikke er ERTMS-superviseret?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen