Udrulning af ERTMS på Thybanen (Generelt)

af steenth, tirsdag 11. februar, 2020, 18:58 (7 dage siden) @ Nikolai_B

GSM-R har vel virket nogle år på den strækning?

GSM-R er kun til transport af data, så den behøver man ikke teste. Det kun dækning som skal tjekkes af. Toget kontakter stræknings Radio Blok Center via enten et telefonnummer eller en ip-adresse an på hvad version af ETCS som bruges. De oplysninger er kodet ind i de baliser, som fortæller, hvor toget skal oprette forbindelse til.

Udstyret til detektering af tog (med Thales aksel-tæller-system?) kan vel sættes op forud, med minimale spærringer flettet ind i daglig trafik? Og testes før man tester ERTMS-drift på strækningen?
Udnytter man muligheden for at teste pålideligheden af akseltæller-systemet mens eksisterende detektering af kortslutning mellem skinnerne (sporisolationer) stadig er i drift?

Kan aflæsningen af eurobaliserne ske/testes med de almindelige togsæt mens de kører i almindelig køreplansdrift, mens toget ikke er ERTMS-superviseret?

De lavet en funktionstest af akseltællere og baliser. Data fra baliserne skal indsamles, analyseres og tjekkes. Det sker med tog, hvor der er taget ekstra udstyr med til lejligheden. Og det er tog, som er tillyst til opgaven...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen