Hvordan får man mere gods overpå banen? (Generelt)

af Pyloriis, onsdag 12. februar, 2020, 06:32 (7 dage siden) @ Niels Bak

Hvis man sidder og tænker grænse til grænse med omladning i Padborg og Kastrup, så har man vist ikke fattet ret meget af omkostningsstrukturen i godstransport.

Fint luftkastel.

Der er jo netop ikke tale om omladning!
Der er en grund til det hedder rullende landevej.
Antal af lastbiler i transit er så stort at der kunne sendes et tog afsted fra mellem 30 til 60 min. mellemrum.
Chaufføren kan hvile sig og få mad undervejs.

Det er svært at se det skulle fordyre eller forlænge transporttid eller udhifter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

... og så kommer toget, Trine
... og så kommer toget, Trine
Dette hæfte på 48 sider udkom i 1972 på Signalpostens forlag. Undertitlen er ´en baneveterans erindringer fra Als og Sundeved´ og er baseret på dagbogsnotater fra Stationsforstander S. S. Nielsen, Sønderborg. Hæftet er i pdf-format og fylder 16 Mb.
 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Rystevogne
Rystevogne
Pris 170,- kr.
 Læs mere 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen