Nej. Det er en konsulentkontrakt for jernbanedelen (Jernbanen i dag)

af Bjarke Hvass @, Valby, onsdag 12. februar, 2020, 09:02 (16 dage siden) @ Jens N

Så du mener at konsulent arbejdet koster 20 milliarder?

Nej, men jeg spørger til hvor stor andel af det samlede budget der går til konsulenter eller ‘tværgående arbejder’.

Her går der 24% til tværgående arbejder. Det virker, for mig, som en meget stor andel af budgettet.

Mvh. Jens

De tværgående arbejder dækker over flere forskellige ting hvoraf den største post er byggepladser. Det kan være omkring 1/3 af de tværgående omkostninger der går til dette. Andre store poster er projektering, byggeledelse og tilsyn samt bygherreadministration som hver for sig kan være ca. 15-20% af de tværgående arbejder.

Ved et projekt som Femerntunnellen kan fordelingen være noget anderledes da der ikke er samme behov for etablering af byggepladser undervejs på strækningen. Til gengæld vil udgifter til bygherreadministration være større end normalt fordi projektet er forsinket.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen