Roadpricing (Trafikpolitik)

af mpp, onsdag 12. februar, 2020, 23:12 (252 dage siden) @ ThomasTT

Roadpricing er netop en del af en samlet strategi. Det er i virkeligheden mere vigtigt at blive enige om hvilke strækninger der skal prioriteres, hvad der skal bygges omkring de strækninger og hvordan man vil have folk frem. Så kan man have højere pris på vejene hvor der er gode togforbindelser og billigere pris hvor der ikke er. Selvkørende biler/busser kan måske være et supplement hvor den offentlige transport ikke dækker, men det er igen kun en del af strategien.

Om man så synes elbiler eller tog er grønnest er den næste diskussion. Uagtet udsplip kræver de forskellige transportformer jo forskellig mængde energi, så det er måske alligevel smart at gå efter den, der kræver mindst grøn energi. Toget har en fordel i dag og vil også have det i fremtiden. Kapaciteten skal selvfølgeligt udvides og der er togfonden et godt sted at starte.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
DB Cargo Scandinavia A/S
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen