BRT-busser i stedet for tog? (Trafikpolitik)

af mikedk2100, fredag 14. februar, 2020, 09:23 (248 dage siden) @ Pyloriis

I Region Hovedstaden har man varslet investering på 600 mio. kr.


Her har så Frederiksværkbanen (1.6 mio passagerer og strækning 38 km),
Gribskovbanen (1.5 mio passagerer og strækning 75 km) og
Lille Nord (1.2 mio passagerer og strækning 24 km)
hvilket er mere end på Østbanens 1.0 mio passagerer på 70 km strækning.
Så det giver nok mere mening i region hovedstaden at satse på tog end på Stevns.

Til gengæld vil en nedlæggelse af Østbanen betyde flere biler på motorvejen - det vil skabe endnu større trængsel på motorvejen mellem Vordingborg og centrum af København. Men en bil fylder selvfølgelig mindre end en lastbil ;)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar
Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.
 Læs artiklen 
DSB A144

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen