BRT-busser i stedet for tog? (Trafikpolitik)

af mikedk2100, København Ø, fredag 14. februar, 2020, 09:23 (9 dage siden) @ Pyloriis

I Region Hovedstaden har man varslet investering på 600 mio. kr.


Her har så Frederiksværkbanen (1.6 mio passagerer og strækning 38 km),
Gribskovbanen (1.5 mio passagerer og strækning 75 km) og
Lille Nord (1.2 mio passagerer og strækning 24 km)
hvilket er mere end på Østbanens 1.0 mio passagerer på 70 km strækning.
Så det giver nok mere mening i region hovedstaden at satse på tog end på Stevns.

Til gengæld vil en nedlæggelse af Østbanen betyde flere biler på motorvejen - det vil skabe endnu større trængsel på motorvejen mellem Vordingborg og centrum af København. Men en bil fylder selvfølgelig mindre end en lastbil ;)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960
Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen