enkelt svar (Generelt)

af Frank Poulsen @, fredag 14. februar, 2020, 10:09 (9 dage siden) @ TroelsH

Trailere kan sendes med tog, så det er ikke sværere end at afsenderen kører traileren ned til en terminal, de sættes på et tog og modsat i den anden ende. Det gør man også for skibe. Det er klart at for at det kan betale sig, så skal prisen ned, og prisen for at køre det på gummihjul skal op. Kigger man i rapporten ovenfor, så er grænsen ca ved 350 km i dag med de nuværende omkostninger. Der kan være noget klimamæssigt ved tog og skib, fordi at det bruger 1/4 af energien i forhold til en lastbil.

I forhold til klimaet er der jo en masse forsøg i gang i Tyskland og nu også sverige, med køreledninger til lastbiler på de lange stræk så de lader op undervejs. TV-avisen havde indslag i går. https://www.dr.dk/nyheder/viden/klima/danske-lastbiler-udleder-millioner-af-ton-co2-i-s...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne
En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.
 Læs artiklen 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen