Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

enkelt svar (Generelt)

af Pyloriis, 14/2 2020, 10:18 (1530 dage siden) @ TroelsH

Trailere kan sendes med tog, så det er ikke sværere end at afsenderen kører traileren ned til en terminal, de sættes på et tog og modsat i den anden ende. Det gør man også for skibe. Det er klart at for at det kan betale sig, så skal prisen ned, og prisen for at køre det på gummihjul skal op. Kigger man i rapporten ovenfor, så er grænsen ca ved 350 km i dag med de nuværende omkostninger. Der kan være noget klimamæssigt ved tog og skib, fordi at det bruger 1/4 af energien i forhold til en lastbil.

Troels
Du har jo selv givet svaret på hvorfor det ikke kan svare sig i Danmark at sende gods på trailer rundt indenfor landets grænser - de færreste steder er der over 350 km fra afsender til modtager og logistikken i at have et "trækker" med chauffør i hver ende sammenholdt med ansvaret for såvel trailer / lastfordeling / indhold og "trækkeren" gør det næppe attraktivt for vognmanden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1506
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak