BRT-busser i stedet for tog? (Trafikpolitik)

af Pyloriis, fredag 14. februar, 2020, 11:20 (248 dage siden) @ Niels Munch

Den omfartsvej har man talt om, siden jeg begyndte på Østbanen i 1985. Og hver gang et projekt har været fremme, støder det på fredningen af Tryggevælde Ådal - og går i dvale igen.

Ja - og problemerne for vejtrafikken er blot blevet større og større - men det har ikke givet særlig mange flere i togene på Stevns!


Og i din opremsning af byerne i Østbanens opland ser du helt bort fra Store Heddinge og Rødvig. Her er ejendomspriserne stadig overkommelige og frister mange - lå længe der er togforbindelse.

Så begrundelsen for at bruge mere end 600 mio. kr er at man kan få nogle få mennesker til at flytte til St. Heddinge og Rødvig?

Nej - vil man forarges kan man i stedet læse dette:

https://pro.ing.dk/digitech/artikel/staten-har-koebt-it-konsulenter-900-millioner-krone...

Det tror jeg til gengæld ikke giver meget værdi for samfundet i lyset af de sidste 15 år IT-skandaler.

Men det er en hel anden snak - men måske medvirkende til at der er så få penge til jernbanen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DB Cargo
3 flyttefirma tilbud
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen