Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af Pyloriis, 14/2 2020, 15:13 (1495 dage siden) @ ThomasTT

Det burde være målsætningen for næsten alle lokalbaner. Adgangen til de større byer for biler bliver langt sværere/dyrere i fremtiden. Samtidig gør batteritog, at man ikke behøver elektrificere lokalbanerne. Men man er nødt til at tænke langsigtet og i sammenhæng med andre projekter, fx at man ifm et kattegatprojekt prioriterer kapacitet tæt på kbh.

Hvorfor skal alt ind på Hovedbanegården?
Fraset gæster til Tivoli, ansatte i centraladministrationen og den finansielle sektor og diverse fagforeninger har de fleste mere brug for andre destinationer i hovedstadsområdet.

Så hvorfor denne fascination af Bernstorffsgade og omkringliggende stræder?

Da jeg fir 30 år siden boede et par mdr. i Oxford og hver dag skulle til det nordlige london indbefattede det skift på Paddington station til Circle Line og dernæst til Northern line.
Intet problem når Tube togene kører med 2-3 min. interval.

Kattegatforbindelsen- er det en ny lokalbane fra Aarhus?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB S737

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak