Lokalbaner hele vejen til København? (Trafikpolitik)

af mikedk2100, fredag 14. februar, 2020, 17:43 (345 dage siden) @ Frank Poulsen

Et skift anser jeg ikke nødvendigvis som en dårlig ting. Så bliver alle dem der bare skal til Hillerød heller ikke forsinket og ødelagt deres ture af at forsinkelser spreder sig inde fra Kbh... vi ser jo i dag hvis der er sporskifteproblemer inde i Kbh, så går det ud over dem der pendler mellem Slagelse - Ringsted - Roskilde der får færre tog og forsinkelser. Det er jo lidt lokalbanernes styrke, at de kører deres eget løb stort set. Og dermed nemmere holdes rettidig. Derudover hastighederne. Intercity og lyntogene kører pt 180 på den nye bane, kommer Østbanen derud og køre med deres tog er det 120, så er det pludselig ikke lige så hurtigt som det ville være at skifte i Køge... Med rette køreplan er det 3-5 min og lige modsat side af perronen.

Og det er lige præcis det, der er problemet med S-banen, fordi alle linjer (bortset fra Ringbanen) skal igennem de samme spor mellem Dybbølsbro og Svanemøllen, for afgangs- og endestation ligger på hver sin side af København H. Så på S-banen har man vurderet, at skift er en dårlig ting - selvom de kører "hele tiden", modsat alle andre tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB R948 1

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen